.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جلوه اى از كوثر هميشه جارى ولايت
بهزاد کاظمي

دخت گرامى پيامبر اعظم(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) كوثر هميشه جارى ولايت و چشمه هميشه باقى حقيقت است كه نسل پربركتش در طول قرن ها و تا انتهاى عمر زمين و در همه زمان ها استمرار دارد.
در روز بيستم جمادى الثانى ???? هـ.ق با فاصله بيش از ?? قرن فرزندى از نسل كوثر چشم به جهان گشود كه نه تنها به اسم بلكه در عمل و سراسر زندگى پربارش «روح الله» بود.
او سيدى از سلسله سادات بود كه حق فرزندى مادر را ادا كرد و در صورت و سيرت رفتارش شباهت هاى فراوانى به مادر بزرگوار خويش داشت. همچنان كه حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان شخصيتى بزرگ و مقدس نزد همه مسلمانان از شيعه و سنى و حتى تمام حق جويان و حق پويان عالم شناخته مى شود، امام خمينى(ره) نيز علاوه بر فرقه هاى مختلف مسلمان و ساير اديان آسمانى در ميان تمام مستضعفان جهان به عنوان مبارزى حق جو، عدالتخواه، ياور مظلومان و دشمن ستمگران، معروف و شناخته شده است.
او بارقه اى از انوارالهى و معنويت و عرفان فاطمى را درك كرده بود و به همين جهت در قلب و روح مسلمانان و موحدان رسوخ كرد و دل هاى همه آزادگان و حقيقت خواهان عالم را به تسخير درآورد. ظهور امام خمينى(ره) نسيمى روحبخش از نيروى معنوى و فطرت الهى بود كه در ميان ملت هاى مسلمان و مستضعف وزيدن گرفت و با آرامش درونى و خروش بيرونى خويش ظلمتكده جاهليت مدرن را با نور معنويت و خدا محورى روشن ساخت.
صداى او براى مردم قرن بيستم حكم نداى خدا را داشت و در نظر ميليون ها انسان يكتا پرست او دست حق بر روى زمين و هديه اى آسمانى براى زمينيان بود كه با كلام و قلم نافذش قدم ها را استوار نمود و علم ها را بر افراشت تا تباهى و تاريكى را نابود سازد و روزنه اميدى در جهان ماديت زده به سوى حقيقت ناب و انتظار واقعى موعود و منجى آخر الزمان بگشايد. حضرت امام خمينى(ره) در دورانى كه دين افيون توده ها خوانده مى شد با عقيده و عمل مذهبى جهان را تكان داد و تفكر و نگرش جديدى در عالم نسبت به دين پديد آورد، تا آنجا كه شخصيت ها و رهبران ساير اديان و مذاهب نيز تحت تاثير پيام و قيام حق طلبانه ايشان، پيروان و معتقدان به دين خود را به پيروى از سيره پيامبرگونه امام فراخواندند.
امام خمينى(ره) مانند مادر بزرگوارش كه در نهايت زهد و ساده زيستى و در خانه اى كوچك و بدون تجملات، بزرگ ترين شخصيت هاى معصوم را پرورش داد و تاثيرگذارترين تفكر و فرهنگ زندگى را به جهانيان ارايه نمود، با زندگى دور از هرگونه شائبه دنياگرايى، ميراث بزرگى از خود به يادگار گذاشت كه پس از گذشت ?? سال هنوز پويا و با نشاط است و به يقين ساليان دراز نيز چنين خواهد بود. ميراثى كه نه تنها ايران و جهان اسلام، بلكه تمام دنيا را تحت تاثير قرار داده و آوازه روح الله، فرزند برومند زهرا در سراسر گيتى گسترش يافته است.
او شخصيتى بود كه شاكله وجودى اش از مكتب فاطمى و الگوهاى عينى و انسان ساز زندگى حضرتش الهام گرفته بود و بر همين اساس توانست به سان آينه شفافى انوار خورشيد تابان پيامبر گرامى اسلام(ص) و اهل بيت عصمت(ع) را بر بشريت تشنه پيام فطرت منعكس نمايد و همچون جده بزرگوارش
تجلى بخش آثار اخلاص و توكل حقيقى به قدرت لايزال الهى باشد.
آرى امام خمينى(ره) مصداق تام اين سخن ناب امير كلام، حضرت اميرالمومنين على(ع) بود كه فرمود: «اقنعوا بالقليل من دنياكم لسلامة دينكم» (براى سلامت دينتان به اندك دنيا بسنده كنيد.)
چنين بود كه در طول عمر مبارك و طولانى خويش با تأسى به اهل بيت(ع) و به ويژه استوانه ولايت، حضرت فاطمه زهرا(س)، بدون تعلق به دنيا زيست و مانند همه اولياى الهى به جاى آن كه به ظاهر و برون دنيا بنگرد، باطن و درون آن را نگريست و فرداى مانا را به امروز گذرا فدا نكرد تا اين كه خود نيز مانا و پايا شد، همانند جده اش زهراى اطهر(س).


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.219 seconds.